Sunday 5 January 2014

~ Aktiviti Menghias Hantaran Kawen



Saya memang minat bab2 menggubah barangan hantaran......tak kira untuk majlis bertunang atau kawen. Start dari abang saya bertunang dan kawen, semua hantaran die saya gubah sendiri. Then majlis adik pun saya la tukang menggubah. Sendiri punya majlis memang wajib la kan huhehuhe....

Ni antara barang2 recycle
Hujung bulan ni adik ipar (gegerl) plak kawen....so projek menggubah hantaran & bunga telur (buat sendiri) ni antara saya nga adik ipar lagi sorang (yang dah kawen). Bunga telur DIY dah siap....cuma tinggal untuk gubahan hantaran jer....

Minggu lepas kami ke Nilai 3 memborong barang2.....kebetulan kedai Thank Q ada sale 20%. Kami borong je semua barang kat situ. Habis dalam RM150++ jer...sebab kami banyak guna barang2 recycle yang abang die (adik ipar aku jgk) punyer....tema sama kaler merah, barang2 pun masih baru dan elok, tahun 2012 punyer. 




Kalau nak tau asben saya ni ada minat dan seni menggubah hantaran.....tak sangka kan hahaha.... Time saya kawen dulu, asben la yang gubah semua hantaran dari pihakdie. Memang cantik....terkejut ai bila tau die gubah sendiri. Maknanya kami ni memang ada persamaan dari segi ni....boleh buka kedai barangan & gubahan hantaran ni huhuhu....
 
My hubby join sama....
Hehehe....baru siap buat tapak jer...gubahan barangan untuk letak kat atas dulang belum ada idea lagi, myb sambung kat kampung nanti. Kalau siap2 gubah kat sini....sampai kat kampung nanti entah apa jadi....confirm hancur. Kita cari idea dulu yer.....


Macam ni la rupanya.....merah mak ngah gitew. 

3 comments:

  1. Comey sangat ila...senanglah Hafni besar nnt. Ila & Hubby yg ngubah semua hntarannye...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe ni simple2 je yah....nk bajet murah

      Delete