Tuesday 29 April 2014

~ Hampir Sebulan

Dah nak masuk sebulan aku kat kampung tinggalkan umah nga asben. Apela jadi nga umah aku....confirm berabuk sana sini. Pokok-pokok bunga mesti jarang sekali die siram....itu pun kena sms / call bagitau baru die siram. 

Yang paling aku risau kat dapur....ape la dah jadi agaknyer....dah naik pokok agaknya bawang-bawang dalam bakul tu. Sebab my suami bukan jenis yang rajin masak. Ape lagi mengemas.....almaklumla aku ni full housewife, serba serbi aku buat.
Tapi harap-harap time aku takde ni pandai-pandai la die jaga umah. Pengalaman balik bersalin & berpantang Hafni dulu, balik umah Banting semua benda berabuk....macam takde orang tinggal. Padahal ada jer penghuni hahahaha.....kelakar la....harap die ambil ikhtibar dari bebelan aku dulu. Bebel sikit jer.....sebab aku ni bukan jenis suka membebel. Daripada aku buang masa membebel baik aku kemas umah. Suami pun boleh berehat....sebab aku tau die penat bekerja. Bukan perkara besar sangat pun nak diperbesakan....buang karan jer kan. Baik aku kumpul pahala lagi bagus....betul tak my suami ngeeeeeeeeeeee......

Ermmm....lagi seminggu lebih die nak balik ambil. Rasa berbelah bagi plak nak balik sana. Anak pun dah suka duk kat kampung.....ramai orang. Takpela....nanti ada masa kita balik lagi yer sayang...

2 comments:

  1. Biase la tu Eila...dia nak bagi Eila pahala banyak tu yg dia biar je keadaan umah same cam sbln Eila tgal tu..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe saje je yah.....xdela brhabuk & bersepah pun...

      Delete