Wednesday 18 December 2013

~ Sensitif dan Merajuk

Haaaaa.....sape lagi, sinonim nga wanita la kan kan kan....perkara normal memang hati wanita dicipta lemah dan lembut. Macam aku.....dulu sikap sensitif & merajuk aku teruk, nasib baik la dapat asben yang tahap sabarnyer tinggi. Alhamdulillah sekarang dah kurang sejak bergelar ibu....mungkin adanya sifat keibuan membuat aku lebih sabar & tabah dalam apa2 jua perkara. 

Biasanya yang membuat kita merajuk bila terasa hati dengan kata2 atau kelakuan orang yang rapat dengan kita.....terutama pasangan kita. Pastu mulala menyepi diri, buat muka dan nak marah je. Kadang2 perkara kecil pun boleh jadi besar. Teruk betul kan. 


Senyap tak bercakap....cakap pun marah2....die dah tau aku tengah bad mood. Aku sendiri pun tak suka berkelakuan macam tu.....kadang2 marahkan diri sendiri kenapa la mudah sangat nak merajuk. Merajuk boleh tapi kena pada tempat & jarang2 ok laa.......baik untuk perhubungan kita dan pasangan. Kiranya macam nak tarik perhatian dan dimanja gitu koh koh koh....tak kuasa makk...!!! Dapat pasangan yang buat bodo baru padan muka kan. 


Tapi aku merajuk tak lama.......bila dah puas dan bosan, automatik jadi normal hehe....kadang2 kesian kat asben duk tanya apa yang tak kena...apa salah dia. Perkara paling bagus...berbincang, jangan buat bodo atau biarkan saje duk simpan dalam hati, nanti lama2 jadi penyakit huhuhu.....sila jauhkan diri anda dari sikap2 negatif....jom kita ke arah positif :-)


2 comments:

  1. Hari ni kita merajuk..senyap tak nak cakap..
    esok dia balas balik..senyap x nak cakap..geram oh..
    last2 kita pulak kena pujuk..hampeh..

    ReplyDelete
  2. hahaha....pandai die balas yerk....
    merajuk manje2 gitu....

    ReplyDelete