Wednesday 28 May 2014

~ Ike Singgey Memang Marbelesss

Bendi tu wat hiasan jer sbb dah tua, keras huhu.....

Ikan Singgang memang sinonim nga orang-orang belah pantai timur & salah satu peberet aku. Nak-nak sekarang ni tekak tengah nak makan yang masam-masam, memang terbaik la dapat makan lauk ni. Aku boleh hirup kuah singgang ni habis sepuyuk yang tengah panas. 

Asben tak berapa suka lauk ni, kalau masak lauk ni kena ada lauk tambahan lain. Die tak kisah pun tapi aku tak sampai ati tengok die makan terpaksa. 

Kebanyakan orang kalau makan lauk singgang ni kena ada budu....tapi tekak aku tak boleh nak telan budu (biar la orang nak kata aku "koya" ke....ada aku kesahhh). Aku ganti nga sambal belacan....dalam peti ais sentiasa ada stok sambal belacan. 

Lagipun elok aku makan lauk2 macam ni yang kurang kolestrol.....misi dah pesan jangan makan banyak lauk berlemak & berminyak, risau berat badan terlebih naik huheeeee.....
Cik abg pun dah mula berpesan-pesan....."jaga-jaga sikit makan tu yang"
"Iyerrrrrrr".....


2 comments: